piątek, 4 kwietnia 2014

Hit dla 9-miesięczniaka

A właściwie dwa hity.

Pierwszy - Montessori. No co ja poradzę, że lubię, a moje dzieci tylko mnie utwierdzają w przekonaniu, że to ma sens?

Pudełko z kulą, dzięki któremu dziecko poznaje pojęcie stałości (niezmienności) przedmiotu, a jednocześnie ćwiczy koordynację ręka-oko.

Wygląda niepozornie, cena pewnie niektórych zwala z nóg, ALE jest to zabawka (tfu tfu), która naprawdę potrafi zająć takiego maluszka "na dłużej". Mając oczywiście świadomość, że to "dłużej" w tym wieku to i tak nigdy nie będzie za długo z perspektywy czasowej dorosłego. Natury nie oszukamy. Ale na 10min jednorazowo mam V z głowy, a jednocześnie nie mam po tym akcji "wielkie sprzątanie" jak np. po radosnym buszowaniu w kuchennych szafkach.

Nasze pudełko mamy od Dziadka (gorąco polecam).


Po drugi hit zapraszam do Hiszpanii ;-) Tzn. my go tam dawno dawno temu dla N kupiliśmy i od 4 lat jest niemal w ciągłym użyciu. Uwielbiają go moje trzy potwory i każde dziecko, które przychodzi w odwiedziny. Nie wiem niestety, gdzie takie cudo można dostać w Polsce, ale warto poszukać.

Wieża z kulkami. Idea bardzo zbliżona do pudełka z kulką, ale "rośnie wraz z dzieckiem" (V póki co używa 2-3 spodnich elementów), więc i na dłużej starczy niż pudełko. Wada - niestabilna. Nieskoordynowany V rozwala ją w mgnieniu oka i minie trochę czasu zanim nie będzie potrzebował ciągłej pomocy w naprawianiu (dobrze, że mam w domu starsze Gagatki, które umieją układać wieżę).

edit 19/03/2015: Właśnie zobaczyłam, że Imaginarium otworzyło sklepy w Warszawie, gdyby ktoś był zainteresowany wieżą. Dodam jeszcze, że V (obecnie 20m) już od kilku tygodni sam sobie ją układa - z samą wieżą nie ma problemów, ale jeszcze nie wie, jak ułożyć, by piłeczki wypadały na dole ;-)

zdjęcie producenta; www.imaginarium.es ; cena 24,95€


ps. Przepraszam za jakość zdjęcia, ale od dziś czasem tak będzie - dzięki temu może uda mi się częściej coś napisać ;-)

5 komentarzy:

  1. czy mozesz podac nazwę firmy tej wieży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta, co pod zdjęciem jest wymieniona - Imaginarium. Teraz zobaczyłam, że mają też sklep w Niemczech i innych krajach Europy jakby co.

      Ale nie zdziwiłabym się, gdyby inne marki miały coś podobnego, bo zabawki Imaginarium są dosyć typowe. Kajka niżej pisze o ELC, ja co prawda u nich nie widziałam, ale może rzeczywiście mają.

      Usuń
    2. Tadam! http://www.elc.co.uk/Stack-and-Drop-Froggie/130771,default,pd.html#q=stack%20frog te wiaderka oczywiście można wejściami w różną strone układać w Pl kosztuje to cudo 99-120zł.

      Usuń
  2. W ELC na 100% sa tylko troszke nizsze za to pewnie bardziej stabilne. Bardzo fajna sprawa te pudelka jak i kulkowy tor

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...