poniedziałek, 6 maja 2013

Tygodnie kolorem wypełnione - Tydzień Zielony

Czwarty z serii kolorowy tydzień - zielony. Kilku zaplanowanych zabaw nie zrealizowaliśmy, ponieważ woleliśmy korzystać z pogody i siedzieć na dworze. Ale ale, na dworze jest teraz przecież bardzo zielono :-)


Drzewa Gagatków. Przygotowałam konary i zieloną farbę. Dalej było malowanie palcami. Jak widać, dość oszczędne.




Zielone pompony ze szczypczykami


Zielona matematyka. Ćwiczenie to przygotowałam dla Gagatków już jakiś czas temu. Cyferki miały naśladować zestaw Montessori, choć przyznam, że nie wiem, na ile udało mi się osiągnąć założony efekt. Tajniki Montessori dopiero zgłębiam. Tak czy siak mamy 10 cyfr, od 0 do 9 i odpowiednią liczbę zielonych kółek. Jak widać N nie ma już problemów z kolejnością, musimy za to jeszcze popracować nad odpowiednią 'pisownią' i dopasowywaniem kółek. To jej jeszcze sprawia problemy. Co mi przypomina, że od dawna biorę się za zrobienie belek numerycznych...



Zielone przedmioty


i zielone lego duplo.


Zielona plastyka. Dałam wszystko, co zielone (krepina, filc, pianka, pompony, druciki, guziki, piórka, patyczki, farby w tubce, brokatowe kleje) i hulaj dusza. Przy okazji odkryłam, że cięcie wielkimi nożycami krawieckimi nie sprawia N żadnych problemów, w przeciwieństwie do jej małych nożyczek do papieru.


Dzieła N (dzieła S jakoś nie sfotografowałam... bad mommy!) - Kłapouchy i motylek.


Malowanie szklanymi kulkami




Pudełko sensoryczne


Tym razem w pudełku:
- makaron gwiazdki zabarwiony na zielono
- zielona miseczka z nakrętkami od mleka i soków
- węże
- patyczki do lodów
- gumki do ścierania: kwiatek, piłka tenisowa i krokodyl
- kostki do gry
- guzik klamerka w kształcie kwiatka


I jak zwykle dałam w międzyczasie pojemniki i miarki. Stwierdzam, że dość uboga w sprzęty ta moja kuchnia, niemal za każdym razem muszę dawać Gagatkom to samo do zabawy.


Zgadnijcie, kto tym razem szykował makaron do zabawy? ;-)


Książeczki z zielonymi okładkami.


Oprócz tego
- nosiliśmy zielone ubrania
- nazywaliśmy wszystko, co zielone

Po więcej zielonych inspiracji odsyłam do Play Create Explore i LalyMom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...