czwartek, 23 maja 2013

Domowa piaskownica

No i te 2 tygodnie temu jednak nie znalazłam czasu. Pamiętacie, jak się chwaliłam na fb 3-godzinną zabawą Gagatków? Dziś wreszcie zdradzę szczegóły :-)

W ramach białego tygodnia przygotowałam dla Gagatków domową piaskownicę. Jako piasek wykorzystaliśmy masę, którą znalazłam pod nazwą Cloud Dough na blogu Play Create Explore (bo gdzie by indziej!). Podobno (podobno, bo nigdy nie używałam) jest zbliżony do piaskoliny moon sand, a jednocześnie dużo tańszy. Przepis jest bardzo prosty - mieszamy 8 szklanek mąki z 1,5 szklanki oliwki dziecięcej*.


Piasek rewelacyjnie się lepi i modeluje, a jednocześnie jest bardzo przyjemny dla skóry. Nasz, choć w zamierzeniu miał być biały, miał również przy okazji bardzo piaskowy kolor (za sprawą mąki plain flour). Gagatki bawiły się razem lub naprzemiennie, z mamą lub bez, w sumie przez prawie 3 godziny. Wyobrażacie to sobie? Popołudnie praktycznie bez dzieci na głowie? Bo dzieci całkowicie pochłonęła zabawa.




Raz piaskownica, raz piaski pustyni.



Zabawa całym sobą



*) Oczywiście proporcje można dobierać wg własnego uznania, np wczoraj u znajomych mieszaliśmy 5 szklanek mąki z 1 szklanką oliwki.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...